Orlické hory
... cyklotrasy
Deštné - Opočno - Dobruška - Deštné

Nádvoří opočenského zámku

Tento kulturně-sportovní výlet do podhůří bude i pro ty největší vejletníky. Z centra Deštného výjezdem po asfaltu po žluté značce, která se na kopci (již na šotolině) spojuje s červenou. Po asi 1 km společné cesty žlutá-červená (-a též modrá) uhneme vlevo po červené k Prázově boudě směrem na Rovné (pozor, ještě jedna červená vede rovně na Šediviny, tak tou ne). Tento úsek začíná sjezdem po louce a pak výjezdem po kamenité lesní cestě. [Kdo si tento mírně těžší terén chce ulehčit, pojede takto: neuhýbá po 1 km společné cesty žlutá-červená (-a též modrá) vlevo na červenou, ale pokračuje po červené rovně až na první odbočku žluté značky vlevo (asi po 500 m) a tou se dostane k již zmiňované Prázově boudě téměř po rovině. Zde se napojí na červenou a pokračuje na Rovné.] Následuje 2 km sjezd po silnici do Rovného a pak vlevo do terénu klesáním do vesnice Dobré.

Za Dobrým vede reálná značka po silnici až před vesnici Podbřezí, ale v mapě je vedena napravo od silnice terénem. Takže kdo chce, může zkusit najít zřejmě původní vedení značky a dát si asi 2 km v terénu místo po silnici. Před vesnicí Podbřezí uhýbá červená vlevo do lesa ke Zlatému potoku. U potoka asi 300 m vlevo po značené "naučné" odbočce z naší červené je možno navštívit starý židovský hřbitůvek. Dále tedy po červené opět chvíli po silnici přes obec Podbřezí a pak znovu delší úsek celkem pěkným terénem bez velkého převýšení po loukách a kolem rybníka až do Opočna. Kultura - v Opočně je možné navštívit zámek a jiné kulturní památky, o kterých se píše zde. Je možné též doplnit energii v restauraci V podloubí (jménem si nejsem 100%-ně jistý) s venkovním sezením nacházející se na malém náměstíčku kousek za vstupem do zámku. Z Opočna po silnici (pozor, je to hlavní silnice s hustším provozem) do Dobrušky. Kulturní zajímavosti Dobrušky zde. V Dobrušce najedeme znovu na turistické značení - zelená. Po zelené dlouhý úsek terénem přes Bačetín na x s červenou. Po červené vpravo terénem přes Nedvězí až na hlavní silnici, kterou křížíme a asfaltovým prudším stoupáním přes Šediviny ke kostelu a stále po červené až do Deštného.

Doporučený typ vyjížďky: půldenní pro zdatnější, celý den pro výletníky